Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av anneli - 6 augusti 2007 23:01

Glömde ju bort att berätta om mitt eftermiddagstrauma. Eftersom jag inte behövde skjutsa till dagis i morses tog jag cykeln till jobbet. Det tog mig fem minuter och var riktigt skönt. Hem tog det nästan det dubbla för jag orkade inte trampa hela vägen upp för backen.


Nåväl, när jag kom traskandes på vägen här nere så mötte jag två unga män (typ som mina tonåringar). Lade ingen av dem på minnet - utan vi bara möttes sådär som man gör. Främlingar som inte ens lägger märke till varandra och som aldrig mer kommer att ses.


Då plötsligt lutar sig den ene killen sig mot mig - han kanske befinner sig på en armlängds avstånd till att börja med - och skriker oaääääaäääää rakt in i örat på mig. Va???? Jag blev så rädd. Och hörde mig själv skrika " är du helt sjuk i huvet eller". Men det tyckte han nog inte att han var - han bara gick vidare och flinade åt mig.


Ett par minuter senare kom jag hem och berättade för Håkan som blev vansinnig,, slängde sig i bilen och gav sig ut på slyngeljakt. Hans avsikt var att stoppa killen och skrika honom i örat - men sen blev han osäker på om det var rätt person han letat upp - så han avstod. Vi skrattade gott åt hur roligt (eller inte) det hade kunnat bli om Håkan ställt sig och gastat in i ett oskyldigt öra...


Hur som helst. Obehagligt var det. En del är inte riktigt kloka.

Av anneli - 6 augusti 2007 22:24

Några smakprov på vad som komma skall...

Av anneli - 6 augusti 2007 22:07

Klarade premiären på jobbet med glans. Ramlade inte ihop en endaste gång. Tog till och med en bild på mig själv in action som jag tänkte skicka till bloggen. Men se så roligt ska vi inte ha. Fick ingen ordning på det med min teleoperatör...

Kanske en annan dag.


Och - kors i taket. Tonårsrapporten lyder: Bingo. De tre herrarna campar och grillar och har det nog jäklig gott utan mitt gaggande i öronen...

Av anneli - 6 augusti 2007 22:05


Vänta inte för länge innan du lever din dröm att hoppa - då kan det gå så här!!!


http://video.fosfor.se/grandmas-sky-diving/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards