Alla inlägg under november 2006

Av anneli - 30 november 2006 17:44

Var på dagis strax före nio i dag. Vi vandrade sedan iväg hela troppen till ambulansgaragen. Vilken upplevelse. Ungarna var helt saliga.Två timmar senare landade vi på Sjärnan igen och då hade Magne och jag gjort upp att jag skulle gå. Jag hade förberett honom sedan i går kväll och vi hade gjort upp att vi skulle pussas tio gånger och kramas tio gånger. Och så hade han lovat att göra en överraskning till mig när jag var borta.Så så blev det. Pussar, kramar och teckning när jag kom tillbaka. Och det hade gått jättebra. De hade fått säga till på skarpen om städningen en gång men annars var det lugnt.Själv passade jag på att luncha med Maria - såååå mysigt att träffa henne på tu man hand så. När hände det senast???Och så köpte jag mig en svart yllerock med en svart-vit halsduk till... Rena drömmen!!!Sen gick jag hem och betalade räkningarna och fick lite ångest för dagens inköp....

Av anneli - 29 november 2006 14:10

Sista natten på nattis. Hämtade Magne vid åtta och överlämnade present, kramades och hade litet avslutningssamtal. Det blev ett fint men sorgset avsked. Det kändes faktiskt värre än vad jag trott. Alla fröknarna grät och jag grät...Sen vidare till Stjärnan för fortsatt inskolning. Allt går jättebra - men när jag skulle sticka iväg en stund så blev det stopp.Istället blev vi kvar båda två till två. Så det blev rätt många timmar. Men hur som helst har det varit en kalasdag. På Magnes bästalista ligger cykelbanan på dagis. Den var hur kul som helst!

Av anneli - 28 november 2006 23:37

Satte upp nya skolbilder på mina tre älskade söner på jobbdatorn i dag. Jag blir alldeles varm i hjärtat. De är så granna så man skulle kunna tro att de var hittebarn allihopa.

Av anneli - 28 november 2006 22:46

Nu har det gått ut mejl på jobbet. Nu ä det ute att jag lämnar natten och går över till dagtid. Å gud så härligt det ska bli. Jag längtar efter vanliga tider, vanlig kvällsstress och vanlig ledighet...Efter helgerna blir det verklighet. Jag har tagit ledig lite över jul och nyår så jag fuskar bort de tre sista veckorna.Nu ska jag skaffa ett fritidsintresse som jag kan underhålla.Listan över de möjliga är:Sjunga i gospelkörBörja med yogaTa tag i det där efterlängtade mc-kortetgå hyffskurs med hundendra ihop ett tjejgäng för återkommande träffarJag ska suga lite på det.Klart är ju att jag ska återuppta min skidåkning. Jag väntar på min utrustning - men sen är det bara snön som fattas....

Av anneli - 27 november 2006 12:42

Vi fick vara med på gympan på dagis i dag. Var med tre timmar i verksamheten sen blev det till att fara hem igen och förbereda mat och jobb och nattis.Lite orolig känner jag mig för veckan som ligger framför oss. Det känns lite körigt med det späckade schemat som inskolning OCH heltidsjobb innebär.Räddningen blir i morgon. Då har de studiedag på det nya stället och jag kan få mina sovtimmar i morgon förmiddag. Sen är det på det igen på onsdag morgon.

Av anneli - 26 november 2006 12:35

I dag var det riktigt rövigt på Getholmsgatan. Lilleman ville fira sin fyraårsdag med sjörövarkalas. Och så fick det bli. Det serverades sjörövarkorv med svärd i och sjörövardricka i världens kanlligaste gröna och blåa färger och så blev det sjörövartårta. Barnen fick bland annat gå skattjakt som krävde en hel del av dem. Men de lyckades bra med hjälp av Kalle, Erik, Patrik och Valdemar som ställt upp som kalaskonsulter!!!Många fina paket blev det som sjörövarmagne lekte med på eftermiddagen. Tack alla!På eftermiddagen kom mormor, morfar och mormor märta förbi och åt lite rövartårta också. Det var så mysigt.

Av anneli - 25 november 2006 12:39

I dag har Håkan målat dörrar till köket. Men inget är klart att sätta upp ännu. Det behöver ju bli några lager färg innan de kan komma upp. Källaren är målarverkstad och det är riktigt dimmigt där nere av all färg som flyger omkring.I kväll fick vi upp några småhyllor till. Så lite av de framsteg som görs syns faktiskt!!!

Av anneli - 23 november 2006 23:09

Har börjat skola in Magne på Montessoriskolan Malmen. Och det känns så bra. Jag blir alldeles salig när jag kommer in i den miljön. Och han verkar trivas som fisken i vattnet redan efter två tvåtimmarspass.Han frågade i dag när vi åkte dit: Var har de sängarna på Stjärnan? De har inga, svarade jag lättsamt.Men varför inte det mamma?Ja det kan man undra. Det är väl den självklaraste saken i världen att sova över på sitt dagis!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards