Alla inlägg under maj 2007

Av anneli - 31 maj 2007 22:41

Guldstjärna igen. 40 minuters rask promenad. I sommarregn. Kan det vara härligare? Kaprifolen blommar och doften får min kropp att rista av sommarlust!


Dagens tre bästa:


1. Kaprifolen som får min näsa att sjunga


2. Tre maskiner tvätt som nästan tvättade sig själva...


3. Tre söner som förgyller mitt liv.


Magne slog i sitt finger innan vi lämnade dagis i dag. Det gjorde ont. Det gjorde det. Men han bet ihop och sade med myndig stämma: Att det var åtminstone inte värre än den där lördan när han slog fingret riktigt illa i dörren.

Gubben då.

Av anneli - 31 maj 2007 19:24

Garaget står under vatten.

Satte på spridaren för ett tag sedan. Duktigt av mig tyckte jag. När nu MAgne och jag skulle fixa iordning honom för natten tyckte jag att det lät så konstigt utifrån...

Kom plötslgit på. Det låter som vatten som strömmar...

Och mycket riktigt. Slangen hade släppt från kranen i garaget.

Erik står just nu och sopar vatten för glatta livet. Jag får väl se till att gå ut och hjälpa honom.

Av anneli - 31 maj 2007 19:07

Nu står det stilla igen. Jag vet inte om det är vädret. Har satt på vattenspridaren och tänkte blötlägga ordentligt.

Suddig bild blev det - men jag hade full sjå att klara mig ifrån att bli dyblöt.

Av anneli - 30 maj 2007 22:37

Guldstjärna till mig i dag! Kom iväg på ett intensivpass på friskis. Underbart. Kände mig så pigg efteråt att jag åkte ner till jobbet och avverkade ett par timmar. Jag mår som en prinsessa!!!! Heja Anneli!
Tre bra saker med i dag:


1. Kom i väg och tränade


2. Varmt i luften på lunchen


3. Regnet i morses - slipper vattna!

Av anneli - 30 maj 2007 18:50

Bytte mina örhängen i dag. Kände att de drog ner hålet i örat alldeles för mycket.

Valde istället ett hängsmycke som jag suktat efter tidigare. Så glad!

Av anneli - 29 maj 2007 21:52

Jag är bara för usel. Jag kan lägga en hel kväll på att fundera på om jag ska börja träna. I dag var jag till och med inne på friskis hemsida för att kolla om det gick några pass som jag kunde gå på. Men det gjorde det inte. Förvånad???

Snälla någon- ta mig i kragen. Jag klarar det tydligen inte själv.

Av anneli - 29 maj 2007 21:46

Jag tror aldrig att det dröjt så här länge. Inte förrän i dag, den 29 maj, planterade jag ut sommarblommor i mina krukor... Desto nöjdare är jag dock - för jag har längtat så.

Nu blir jag lycklig bara jag tittar ut på trappen. Det behövs inte så mycket för att göra mig glad i min lilla värld!

Passade dessutom på att sätta en ny clematis tillsammans med de ynkliga som jag klippt ner till jordnivå. De var ju så risiga så det fanns ingen annan utväg. Nu har de fått sällskap av en yster liten sak som redan kommit en bit på väg.

Av anneli - 28 maj 2007 20:12

Min axel värker. Det var länge sedan sist...

Har så ont att jag är illamående. Tyckte det gick så himla bra med bilageproducerandet på jobbet i dag. Och visst gjorde det det, men nu får jag betala igen.. Har tagit ett par värktabletter och funderar på att gå och lägga mig med min nya Allt i hemmet.


Maria och barnen var här efter jobbet och åt kvällsmat. Jättemysigt. Magne och Sofie lekte kanonbra.


Hunden löper. Det är INTE lika roligt. Speciellt inte som hon har blivit så mullig att jag inte får på henne bindan. Blähä.

Ovido - Quiz & Flashcards