Alla inlägg under mars 2007

Av anneli - 21 mars 2007 18:17

Trots att det är kallt ute känns det att det är vår. När jag kom hem i dag var det fortfarande ljust. Alla tre killarna var ute och hoppade studsmatta medans jag lagade kvällsmat. Nu har vi ätit och de är där ute igen. Så härligt.

Av anneli - 21 mars 2007 08:13

Min lilla bebis fyllde 16 år i dag. Usch. Jag blir alldeles sentimental varenda år. ”Den dagen när du föddes....vårdagjämning....solen sken...bla, bla, bla....”Tårta på sängen och paket och sång. Håkan ringde och vi var nästan samlade allihopa.

Av anneli - 20 mars 2007 21:00

...på en och samma kväll. Ibland blir det bra körigt. När jag kom till Sven Erikson för Kalles samtal var jag två minuter försenad. Då hade nästa fått gå in före mig. Men de bjöd på kaffe och kaka så det blev en skön kvart att varva ner på. Man får se det stora i det lilla!Väl hemma hade kalle och erik lagat kvällsmat så det var bara att sätta sig vid ett dukat bord. Tack killar, ni är underbara!

Av anneli - 19 mars 2007 22:00

Jippi. Det var underbart och jag fick en guldstjärna av mig själv!!!!

Av anneli - 19 mars 2007 17:57

En mardröm.I morses kom grävarna och för första gången sedan i vintras så hoppades jag att det skulle vara mörkt ute när jag kom hem. För att slippa se eländet...Jord överallt, upprivna buskar... Hur ska vi nånsin få fason på det igen.Men, sade Magne, de får väl inte förstöra vår vackra trädgård. Näe sade jag och tänkte att det här betalar vi för.Dessutom: Grannarnas väg är sönderkörd igen. F-n.

Av anneli - 18 mars 2007 20:08

Jo, hela dagen, i stort sett, har gått åt till att sätta ihop möbler. Det har tagit tid men det har blivit bra. Snö och hagel mitt på dagen. Va? Helsjukt.Har just kommit hem från Eest där vi ätit Kalles födelsedagsmiddag. Det var jättemysigt. Vi satt och käkade i över två timmar. Guldstund.

Av anneli - 17 mars 2007 20:04

I vårt fall betyder det runt åtta. Så härligt att få en sån lång förmiddag. Vi hann med hur mycket som helst här på morgonen. Håkan hade besök av nån som kört på hans bil så de fyllde i försäkringspapper. Håkan var i väg och tvättade bilen och sen kom han hem och hämtade Magne och så åkte de till bageriet och köpte nybakat bröd och semlor(!!!) till frukost.Sen gav vi oss iväg till Ikea och köpte Kalles födelsedagspresent: skrivbordsstol, skrivbord, hurts och lampa. Det kommer att bli kanon.Sex skulle jag sen vara på tjejfest hos Yvonne men jag kom givetvis för sent... Och så skulle vi ha mat till två pers med oss till buffén. Hann jag laga nåt? Näe. Istället rusade jag inte på Eest och köpte en 20-bitars sushi. Uppskattat och gott.

Av anneli - 16 mars 2007 20:02

Magne, Håkan och jag gav oss iväg till Ulricehamn så snart Håkan landat med sin smutstvätt. Vi var rätt möra och trötta. Men kände ändå sån lust att träffas. Och det blev sååå mysigt.På lunchen i dag var jag inne på Berghs och köpte en kasse med lite gott och blandat till Anne-Liese som tack för att hon finns. Hon nästan grät när jag överlämnade kassen. Gulle.

Ovido - Quiz & Flashcards