Alla inlägg under januari 2007

Av anneli - 31 januari 2007 18:50

Så nu ser trädgården ut som en byggarbetsplats. Som tur är är det mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem - så jag slipper se eländet.Till råga på allt ringde dräneringskillen i dag. Nu händer det grejer. Han kommer hit nästa vecka och kollar. Och vi som trodde han glömt oss eller ätit upp våra telefonnummer eller nåt.

Av anneli - 31 januari 2007 18:45

Fick det här på mejlen i dag:Dagisbarn fick frågan om i vilken riktning bussen på bilden kör. Vänster eller höger.Titta noga och försök gissa du med.Tjuvkika inte på svaret utan granska teckningen noga innan du gissar...Alla barnen svarade Åt vänster.Och när de fick frågan varför kör bussen åt vänster svarade de: För man kan inte se dörren.Hur kändes det???Haaaa!!!!Jag svarade vänster. Men - hade absolut ingen förklaring till varför. Jag ska kolla med Magne och se vad hans svar blir.

Av anneli - 30 januari 2007 18:19

Magne ska bli kartritare. Eller är redan.Vart vi ska ritar han kartor för att vi ska hitta och så sitter han i baksätet och förklarar vägen för mig som kör. "Ta höger, ta vönster" (ja han säger så.)Här ritar han en karta till Maria så att hon ska hitta till sitt nya hus.

Av anneli - 30 januari 2007 18:14

Men jag vill inte för den skull påstå att jag förlorat vadet. Han kom och tittade. Och lovade att vara här i morgon klockan sju med alla maskiner.En timma senare ringde han och sade klockan tolv....Vi får se om det blir uppskjutet igen...Näe, det var en trevlig prick så jag ska inte gnälla mer om det här.Vi borrar två hål - de räknar med 1,5 arbetsdag per hål så vi lär se dem här åtminstone veckan ut. Sen ska det grävas och grejas innan pumpen levereras.Jisses vilket projekt. Vi kommer att bli ruinerade....

Av anneli - 29 januari 2007 19:36

Det var då vi skulle få borrat. Men inte ett pip från borraren....Vad tror vi - har han glömt oss? Eller är det rentav så här borrare gör? De har så mycket jobb att de inte alls behöver vara kundinriktade.Kommer han i morgon? Jag sätter 100 spänn på att han inte gör det.Och by the way - om han kommer så har jag INTE EN ANING om vad han ska göra eller var. Hur lyckat låter det då?

Av anneli - 29 januari 2007 19:34

så kan jag tycka att det är rätt likartat och trist.Gå upp, laga frukost, skjutsa till dagis, jobba, hämta på dagis, laga middag, landa framför datorn, borsta tänderna och sova.Livet är rätt mycket rutin.Idag blir det ett litet avbrott: åka till slalombacken och hämta Erik. Uppställning om nio minuter. Jippi...Tänkte försöka hinna med en kopp kaffe först.

Av anneli - 28 januari 2007 17:32

Jag har haft en fantastisk läsupplevelse. En njutning på många plan rentav. Fick Bodil Mlamstens Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Lut när de var här i mellandagarna. Jag säger bara tack, ännu en gång. Det här var fantastiskt.Jag tittar i boken nära på varenda dag. En gång sträckläst, sedan plockar jag de gottigaste bitarna ur den lite då och då.Den är som en slags blogg i bokformat. En dagbok eller en bok med minnesanteckningar. Kalla det vad du vill. Det är en bok som vill stanna kvar hos dig!

Av anneli - 27 januari 2007 16:24

En sådan här dag är det alldeles extra gott att leva. Fem minusgrader, gnistrande snö, solsken, fikakorg, glada barn och lycklig hund.Vi får i väg allihopa. Plockade Isak på vägen och tillbringade sedan hela dagen solskenet.

Ovido - Quiz & Flashcards