Alla inlägg under april 2007

Av anneli - 30 april 2007 01:38

Isak fick stanna kvar efter kalaset för att sova över. Han och Magne traskade upp till vinden och plockade ner madrass, täcke och kudde. Sen bäddade och grejade de och förklarade med myndiga röster att de minsann är så stora att de kan fixa sånt här själva nu. och jag kan ju inte annat än att hålla med.

Strax efter ett sov de och jag åkte iväg för att hämta Kalle. Nu är jag så trött så ögonen hänger knappt med.

I morgon är ännu en ledig dag. Kantänka att den kan användas till nåt bra. Vad vet jag inte än. Men jag ska nog klura ut nåt!

Av anneli - 30 april 2007 01:35

Började morgonen med att ge blod. Hela huset sov och jag smet iväg och passade på att ta vägen över coop och handla. Halv nio stod jag i köket med fullt kylskåp och nybryggt kaffe. Och ett sovande hus... Underbart.

I kväll kom Åkes och Hällekronas och firade lite valborgskalas med oss. Grillen laddad med kyckling och god fuskpotatisgratäng gjorde susen för ett lyckat kalas. Pricken över i:et blev färska jordgubbar. Röda och granna till färgen men i övrigt nästan helt ospännande. Tänk vad det yttre kan luras....

Invigde Pias gästbok. Den är riktigt, riktigt kul!

Av anneli - 29 april 2007 23:08

Så har han då äntligen fått en sandlåda. Magne njöt av den - trots att den är riktigt liten. Vi grävde ner den mitt i vitsippefältet i vår lilla vildvuxna del av trädgården. Erik och Lennie hjälpte till och Magne mös.

Och så har vi köpt en gungställning. Som lätt och ledigt skulle skruvas ihop. Och hur lätt var det på en skala... Timmarna gick och Håkan kom aldrig in... Nu står den på baksidan och väntar på nästa helg...Och får absolut INTE användas... Kanske kan jag skruva på gungan i morgon - för hur i hela världen ska jag kunna förklara för den lille mannen att den inte är klar. Han som gått och burit på sin gunga och VÄÄÄNTAT hela eftermiddagen.

Av anneli - 28 april 2007 19:22

Huset fullt med stora grabbar igen. Erik har tre kompisar här över helgen. I hallen står skor i storlek 45 och tre bumlingar på omkring 75 kilo vardera hoppar omkring på studsmattan. När maten serveras säger det sluuuurp. Tidigare i dag hjälpte alla fyra Håkan att köra ut jord. Snacka om bra hjälp!

Kalle och hans gäng kom hit en sväng innan de drog vidare. De bygger kortegevagn och hållerr igång både dagar, kvällar och nätter.

Av anneli - 27 april 2007 19:25

Maria och Jocke kom förbi ikväll för att lämna en salva till Patrick. Maten var redan på gång så de stannade och käkade. Mysig kväll. Magne och Sofie lekte hela kvällen som om de aaldrig gjort annat.

Magne fick ärva en riddarborg som genast gjorde succé!

Av anneli - 27 april 2007 17:36

Jo, jag kände det nu när jag kom hem. Det var värt att gå upp och röja i morses. Det var såååå fint när jag kom hem.

 Nu skiner solen och jag tror jag spricker av välmående. Ska sätta på en kopp kaffe och fixa fika. MAgne och jag har bestämt att ta vårt fredagsfika i trädgården ackompanjerade av fågelsången.

Av anneli - 27 april 2007 10:29

...innan städhjälpen kom. Va? Då är det väl nåt fel... dags att inse att jag inte hinner ha städhjälp eller????

Av anneli - 26 april 2007 21:38

Så var då vår käre Arne avtackad och avfyrad med pizzabuffé, en egen tidning så klart, presenter och en massa dåliga historier. Vi var säkert 40 personer som var med ute och firade av honom. En mer älskad arbetskamrat får man leta efter. Och i sitt esse som han var, och för övrigt alltid är, drog han den ena historian efter den andra och vi fick oss alla ett gott skratt.

Det kommer att bli tomt utan honom.


Nu ska jag röja lite sen är det sova, sova, sova som gäller. Jag har ont i huvudet och är helt slut.

Ovido - Quiz & Flashcards