Alla inlägg under augusti 2006

Av anneli - 31 augusti 2006 09:41

Pratade med Yvonne på telefon id ag. En kanonlinje till henne där hon satt på sin buss ut i vilda vestern. Härligt. Svårt att prata dock - för det var sån förskjutning av ljudet. Men man vande sig - lite fick vi sagt iallafall.

Av anneli - 29 augusti 2006 22:53

I dag intervjuades Yvonne på lokalradion. Hörde hennes röst ända från Chicago... Längtar efter dig, gumman. Du lät JÄTTEBRA via radion. Sansad och avspänd. Kul att höra dig prata - inte bara läsa det du skriver!Nu ska hon ut och röra på sig igen och fylla på med intryck. Ett jäkla äventyr hon är ute på, den där kruttanten.

Av anneli - 29 augusti 2006 22:50

Här är han, den lille charmören. Bilden är tagen just när han lärt sig cykla. Har laddat upp den som skrivbordsbild på jobbet - jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser den.Fick dessutom mejl från lilla gudbarnets mamma i dag. Även Klaramaja har lärt sig cykla! Gud så stolt jag blir!!!!!!!

Av anneli - 25 augusti 2006 23:10

Kollegan Lasse visade mig det här spelet precis. Det är tomten som fått i sig lite för mycket under julklappsutdelningen. Försök er på att styra honom ni!Här kan ni hjälpa tomten! Lite lurigt är det allt!

Av anneli - 25 augusti 2006 09:17

Hade nästan glömt hur intensivt det blir med politiken - eller snarare politikerna - under en valhöst. Hans Lindström ger oss något att le åt i dessa tider. En del är riktigt träffsäkert. Här kommer du till hans hemsida!

Av anneli - 24 augusti 2006 21:11

Trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga detta: Jag har putsat fönster i dag och det var ROLIGT!!! Underbara fönster vi har på det här huset: sprut, sprut, tork, tork och vips är utsikten fixad. Kolla bilden och se vad fint det blev! Fick mig ett härligt fniss när jag putsade i Magnes rum dock. Vi har skruvat fast hans bokhylla så nära fönstret att det inte går att tippa in utsidan och putsa den inne i rummet. Jag fick snällt kånka ut en stol och ställa mig på gräsmattan.Magne och jag tog skogspromenaden i eftermiddags. Han på cykel och jag på mina två ben. Härligt - en sån frihet för både honom och mig.I kväll har jag gått Tjejgåing tillsammans med ett gäng från jobbet. Fem kilometer i rask takt. Gött. Fick en påse med grejer i vid mål - nästan som på barnkalas. Alla satt med sina påsar och fiskade upp dricka, knäckemacka, muslibar och annat spännande!! Och så var det utlottning av ameliaprenumeration, tupperwaregrejer och annat som tjejer gillar. Värsta komiska jippot. Men det var skönt att gå - och trevligt sällskap gjorde ju inte saken värre. Kolla in brudarna på bilden!

Av anneli - 24 augusti 2006 11:27

Fiskmacka. Det står alltid högst på önskelistan - om Magne själv får välja.Han kan lassa in flera stycken och helst äter han upp resterna i makrillburken - om det blir nåt över. Gott så det förslår. Själv tycker jag mest det luktar kattmat...

Av anneli - 24 augusti 2006 10:42

Man kan undra var det kommer ifrån. Det tar ju aldrig slut. Oavbrutet regn i timma efter timma. På ett sätt är det rogivande det finns ju inte så mycket mer att göra än att springa en tur i regnet (inte jag - Magne) tända ljus, baka äpplepaj och läsa När Åkes mamma glömde bort. Detta blir en härlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards