Alla inlägg under februari 2007

Av anneli - 28 februari 2007 21:45

Ingen värmepump levererad till Getholmsgatan i dag heller.Har de kört vilse???

Av anneli - 28 februari 2007 21:43

... när man vill byta bort kvällspromenade med hunden och det inte finns nån att byta med???Tar man snällt på sig skorna då, och ger sig ut i snöslasket. Eller låtsar man som ingenting och kryper ner under sitt sköna täcke?

Av anneli - 28 februari 2007 21:40

Så splittrat på jobbet i dag. Känner inte att jag hunnit med ett jota. Hemskt.Magne och Klara fixade fotograferingen galant. Det blev jättebra bilder. Nu ska vi se till att det blir bra i tidningen också!!!Har suttit och beställt 118 bilder - ur datorn till papperskopior. Gudars så mycket fina bilder vi har liggande. Det ska bli kul att fixa fina sidor med dem framöver. Åh, vad det kliar i fingrarna.

Av anneli - 27 februari 2007 21:01

Ja det var nästan så hon sade. Tjejen som leder scrapkursen som började i dag.Jag sjönk ner - med glädje. Det här är ju fantastiskt roligt! Och ändå har jag i stort sett gjort nada. Mer än att placera ett par bilder på sönerna på vackra papper, gjort lite ramar kring bilderna och plockat till mig 30 ark papper i fantastisk kvalitet och otroligt vackra färger. Nu ska här skapas.På söndag sticker Anna och jag på mässa i Göteborg och om två veckor är det kurs igen och då levereras skärmaskin och startkit till undertecknad...

Av anneli - 26 februari 2007 22:23

Jo, äntligen! Fick tummen ur när jag lämnade Getholmsgatan för några timmar. Hon höll mig sällskap hela vägen till Ulricehamn när jag skulle hämta Erik och Patrick i backen. Det var en härlig resa och ett härligt samtal. Nu längtar jag efter att träffa henne på riktigt. Vi ska försöka få ihop det under våren.Ska bara se till att avverka en tjejfest, en teaterkväll, en islandsresa och lite påskfirande och sånt först... Det är ju så fasligt mycket som ska hinnas med när man nu är ledig alla helger!

Av anneli - 26 februari 2007 22:21

Pappa ringde och meddelade att värmepumpen KAN vara på väg. De har ringt och förvarnat om att ett åkeri kanske kommer förbi i morgon. Så nu har jag röjt lite plats i garaget där de kan lämpa av den.Usch - snart återstår det bara att betala för det här äventyret.

Av anneli - 26 februari 2007 22:18

Jo. Jag tog mig i kragen i dag. Gick till banken och fixade mitt betalkort. Guldstjärna. Gick vidare till p-bolaget och köpte parkeringskort. Dubbel guldstjärna! Har hittills betalat 47 kronor om dagen för att stå parkerad på dagtid. Det är för fanken 1000 kronor i månaden. Nu - från och med i morgon - betalar jag 1050 i kvartalet. Det ger mig 650 kronor extra i månaden att rumla runt för. Det är väl så det fungerar va?

Av anneli - 25 februari 2007 22:10

Min kropp klarar ingenting. Två glas vin och en bailys. Va? Och jag är helt tagen dagen efter.Luuuugn dag. Köpte nya toasitsar som maken monterade in på Getholmsgatan. Fantastiskt härligt att sitsen inte kanar åt sidan så att man klämmer låret längre. Tänk vad mycket det finns att vara tacksam över!!!!Magne och jag köpte vars ett par crocs (hans är kopior..) som vi lufsat omkring i här i kväll. Underbara!!! Mina är skrikrosa.De ryter åt mig att gaska upp mig! Det är bra.

Ovido - Quiz & Flashcards