Alla inlägg under oktober 2006

Av anneli - 29 oktober 2006 21:02

Vi har varit oerhört flitiga den här helgen - men det mesta av arbetet som är gjort SYNS INTE. Jag HATAR den typen av renovering. Jag skulle helst vilja skruva på mina fina handtag på luckorna som fortfarande inte är målade... Som tur är har Håkan begåvats med mer tålamod.Men till slut i lördags natt var det dags att kakla första raden. Och nu i kväll är ena väggen klar. Ta da!!! Och jag har hjälpt till...tror mig faktiskt om att göra det själv - så länge det inte behöver skäras och sågas för mycket...I eftermiddag tog Magne och jag paus och åkte med MAria, Isak och Lovisa på bio och såg BILAR. Succé.

Av anneli - 26 oktober 2006 22:10

Det ösregnade och vi satt så långt fram att vinden vände in regnet under taket... Korv och kaffe i paus och så införskaffades varsin poncho - i gult så klart. Sen klarade vi oss bra trots att regnet tilltog.Elfsborgs 1-0 gav tre poäng!!! AIK vann också men vad spelar det för roll....

Av anneli - 25 oktober 2006 08:56

..ett sånt fantastiskt ställe! En dröm för både vuxna och barn som jag varmt kanrekommendera.Det ligger i Tidaholm i den gamla realskolan. Tydligen har det funnits i tolv år (buhu...de stora killarna hade kunnat få uppleva detta cokså...) och började rätt opretantiöst som ett museum.Nu finns här affär, pysselrum , riddarrum, bilrum, STOOORT rum med utklädningskläder, skolsal, kasperteater.... ALLT vad en liten unge kan drömma om.Magne älskade det.Adress och annat bra finns på Tidaholms hemsida

Av anneli - 23 oktober 2006 11:10

Jaha, nu är hösten här. Ingen återvändo, typ. Inte ens hunden ville gå ut i morses.Vädret:Stockholm 11 Göteborg 13 Malmö 14 Luleå -7 Och här omkring 13 grader, gråtunga skyar och regn, regn, regn! I Östersundstrakten snöar det... och på jobbet har de börjat prata om att sätta på vinterdäck.Vart tog det här året vägen? Jag kommer ihåg när träden började knoppas och gräsmattan var ljusgrön och vårsolen smekte lilla kinden. Tiden häremellan - vem tog den?

Av anneli - 22 oktober 2006 11:14

Håkan har varit hur flitig som helst i helgen. Han har byggt upp ett skåp och dragit om sladdar till diskmaskinen och nu ser det snart ut som ett riktigt kök igen. Och så har han köpt ekskivor till bänkarna. De har fått provligga på bänkarna och det blir såååå fint. De kommer att göra hela känslan för köket. Nu spånar vi om att byta golv också...Än ser det väl riktigt risigt ut för den som bara ser den här bilden...men underarbetet är snart gjort och det är ju jättevitkigt - säger jag som helst skulle vilja slabba över lite färg och ser resultatet DIREKT...

Av anneli - 18 oktober 2006 23:17

Det är jag det. Vår tvättstuga är för stor - konstaterar jag när jag märker att den ena ovikta maskinen tvätt efter den andra får rum utan problem... Till slut hittar man ju inte ett skit i högarna. Gjorde ett ryck i dag. Vek all tvätt i min korg och all tvätt i Magnes korg. Och så är jag på gång med alla lakan och handdukar. Guldstjärneläge, va?Hämtade vårt kakel i dag också. Av denna typ.

Av anneli - 17 oktober 2006 00:22

...min man nåt vansinnigt.Har tagit ledigt en helg till framöver - det känns absolut nödvändigt för att komma i kapp livet.Har dessutom tänkt mig en radda lediga dagar kring jul och nyår. Ingen annan i mitt gäng verkar vilja ta ut något då så jag passar på...I dag gick jag in på alltihemmets hemsida och beställde fyra nummer för 49 kronor. Kunde inte motstå deras erbjudande. Med risk för att jag sitter här om några månader och är vansinnig för att det är ett hopplöst företag att ta sig ur deras klor...

Av anneli - 14 oktober 2006 00:37

Kökspysslet fortsatte. Håkan tillbringade en timma på jakt efter slangar för att kunna avsluta jobbet med diskmaskinen.Men vid fyra tog vi paus. Då packade vi in oss i bilen och for till Göteborg. Sammanstrålade med Maria, Thomas, Stefan, Ulle, Anna och Jörgen och skålade för brudparet. Sen drog vi vidare till Pasta+ för kanongod mat och sen vidare till Rondo och After Dark med föreställningen La Dolce Vita. kanon. Jag skrattade högt och drack äppledrink!

Ovido - Quiz & Flashcards